Iepazīstinām ar Defender OCTA – jauno ekstrēmas veiktspējas meistaru uz ceļa un bezceļā

Iepazīstinām ar Defender OCTA – jauno ekstrēmas veiktspējas meistaru uz ceļa un bezceļā

Superspējīgs līderis: jaunais Defender OCTA ir dinamiskākais Defender, kāds jebkad radīts, – ar
nepārspējami plašām spējām gan uz ceļa, gan bezceļā

Avangardiska veiktspēja: visu laiku jaudīgākais modelis Defender vēsturē: 4,4 litru Twin Turbo
V8 ar vieglā hibrīda tehniku attīsta 635 ZS jaudu un līdz 750 Nm griezes momentu un no 0 līdz
100 km/h paātrina tikai 4 sekundēs

Viedā balstiekārta: 6D Dynamics ar garenvirziena svārstību un sānsveres kontroli, kā arī būtiski
pārstrādāti šasijas komponenti nodrošina izcilus rezultātus uz visdažādākajām virsmām un
visdažādākajos apstākļos

Īpaši režīmi: pilnībā jaunais OCTA režīms, kas ir pirmais uz veiktspēju orientētais bezceļa režīms
Defender saimē, pilnībā atklāj bezceļa potenciālu un ietver īpašu bremžu pretbloķēšanas
sistēmas (ABS) iestatījumu un starta kontroli

• Ekskluzīva specifikācija: jaunais Defender OCTA Edition One piedāvā pirmā ražošanas gada
specifikāciju ar ekskluzīviem krāsojuma variantiem un Chopped Carbon Fibre detaļām

• Dinamiskā debija: jaunais Defender OCTA pasaules pirmizrādi un dinamisko debiju piedzīvos
Gudvudas Ātruma festivālā (11.–14. jūlijā)

Iepazīstinām ar britu piedzīvojumu zīmola Defender supervaroni – jauno Defender OCTA. Tas ir
izturīgākais, spējīgākais un greznākais modelis neapturamajā 4x4 saimē, kas Defender 110 varējumu
paaugstina līdz nepārspējamam līmenim.

OCTA, ko darbina 4,4 litru Twin Turbo vieglā hibrīda V8 dzinējs, ir līdz šim ekstrēmākais un jaudīgākais
Defender – ar 635 ZS jaudu un līdz pat 750 Nm griezes momentu tas no 0 līdz 100 km/h paātrinās 4
sekundēs. Būtiski pārstrādāti šasijas komponenti ar inovatīvām tehnoloģijām, tostarp 6D Dynamics
balstiekārtu, tā dinamiku paceļ nebijušā līmenī.

Eksterjers ir drosmīgāks nekā jebkad agrāk un ir apveltīts ar spilgtu raksturu. Modelim OCTA ir lielāks
klīrenss, platāka šķērsbāze un izvērstas riteņu arkas, kas stāju padara vēl iespaidīgāku. Pārveidotie buferi
gādā par labāku uzbraukšanas un nobraukšanas leņķi, savukārt spēcīgā apakšdaļas aizsardzība aicina
vadītāju bez uztraukuma doties iekšā nelīdzenā apvidū. Turklāt šis auto spēj pārvarēt tādu ūdens šķērsli,
kas līdz šim nav bijis pa spēkam nevienam sērijveida Defender, – tā dziļums var būt pat viens metrs.

Marks Kamerons, Defender rīkotājdirektors: “Ar jauno OCTA mēs esam atraisījuši visu Defender
potenciālu. Tā ir ārkārtīgi plašu spēju koncentrācija un apliecinājums tam, ko mēs varam sasniegt,
izmantojot vislabākās tehnoloģijas un mūsu inženierijas nodaļas talantus. Ar jaudīgo V8 dzinēju,
revolucionāro 6D Dynamics balstiekārtu, izsmalcināto apdari un unikālajām detaļām OCTA ir patiesi
unikāla, neticami izturīga un ārkārtīgi iekārojama.”

Jaunā modeļa nosaukums ir nācis no cietākā un valdzinošākā minerāla uz Zemes – dimanta – un
astoņstūra jeb oktaedra formas, kas atspoguļojas gan tā izskatā, gan izturībā. Šī forma ir arī jaunās
signatūras pamatā. Tā OCTA padara par Defender saimes flagmani – izturīgu, bet vienlaikus pārsteidzošu,
unikālu un iekārojamu.

Defender OCTA robusto majestātiskumu īpašā godā ceļ OCTA Edition One, kas ir pieejams pirmajā
ražošanas gadā. Tam ir radīta izsmalcināta specifikācija ar ekskluzīvu jaunu Faroe Green krāsu, salona
apdari ar Khaki un Ebony UltrafabricsTM PU bez šuvēm, jaunām Chopped Carbon Fibre detaļām un
kaltiem 20 collu vieglmetāla diskiem ar bezceļa riepām.

Nepārspējama veiktspēja

Jaunais Defender OCTA piedāvā iepriekš neiespējamus braucienus. Ar 635 ZS 4,4 litru Twin Turbo vieglā
hibrīda V8 dzinēju, kas savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kura ļauj izmantot arī
pazeminātos pārnesumus, tas ir visu laiku jaudīgākais un ekstrēmākais Defender. Ja jauno OCTA aprīkos
ar 22 collu vieglmetāla diskiem un vissezonas riepām, tas spēs sasniegt 250 km/h.

Ar 750 Nm griezes momentu (līdz pat 800 Nm Dynamic Launch režīmā) dzinējs, kas pielāgots auto
izcilajām apvidus spējām, jaunajam Defender OCTA 100 km/h ļauj sasniegt 4 sekundēs. Turklāt
maksimālais griezes moments ir pieejams jau no 1800 apgriezieniem un saglabājas līdz gandrīz 6000
apgr./min.

Neticamas spējas un izturība

Jaunā OCTA dinamika pārspēj līdzšinējos Defender, jo pirmo reizi šajā saimē izmantota hidrauliski
starpsavienotā 6D Dynamics balstiekārta, kā arī veiktas plašas mehānisko komponentu un ģeometrijas
izmaiņas. Defender OCTA klīrenss ir lielāks par 28 mm, bet šķērsbāze ir paplatināta par 68 mm. Lai
nodrošinātu nesatricināmu pārliecību un kontroli jebkurā apvidū ar maksimāliem riteņu gājieniem
bezceļa apstākļos un mazāku sānsveri uz ceļa, pārstrādātajā balstiekārtā uzstādītas garākas un
izturīgākas sviras, kā arī unikāli aktīvie amortizatori ar atsevišķiem rezervuāriem. Tam ir arī efektīvāki 400
mm priekšējie bremžu diski ar Brembo skavām un ātrākais stūres pārnesums no visiem Defender
modeļiem, kas nodrošina tūlītēju un precīzu reakciju.

Džamals Hameedi, JLR SVO direktors: “Mūsu veiktspējas eksperti ar Defender OCTA ir paveikuši
neiespējamo. Viņi pēdējos trīs gadus ir nepagurstoši strādājuši, lai radītu visu laiku spējīgāko Defender –
neatkarīgi no tā, pa kādu virsmu tas pārvietojas. Lai panāktu, ka Defender OCTA ir ideāls sabiedrotais
episkiem piedzīvojumiem jebkurā pasaules malā, viņi ir pārveidojuši visus auto elementus.”

Supermoderna hidrauliski savstarpēji savienoto un nemitīgi pielāgojošos pusaktīvo amortizatoru sistēma
praktiski novērš virsbūves garenvirziena svārstības un sānsveri, turklāt 6D Dynamics sistēma veicina vēl
nebijušu Defender komfortu un gaitas izsmalcinātību. Jaunais OCTA pats spēj noteikt, uz kādas virsmas
atrodas, un attiecīgi optimizēt savus dinamikas iestatījumus, bet vispilnīgāk tā spējas atklājas dažādos
braukšanas režīmos.

Papildus noklusējuma komforta režīmam ir pieejams dinamiskais režīms, kura uzdevums ir uz ceļa
demonstrēt maksimālu veiktspēju, attiecīgi pielāgojot stūri, droseli un balstiekārtu. Vadītājam vien
jānospiež caurspīdīga logo poga uz stūres. To pašu pogu turot nospiestu ilgāk, tiek aktivizēts OCTA
režīms – pirmais Defender bezceļa režīms, kas primāri radīts paaugstinātai veiktspējai. Tas ir īpaši
izstrādāts, lai radītu maksimālu kontroli un vadītājā iedvestu pārliecību. OCTA režīmā ir pieejama arī
bezceļa starta kontrole, kas sniegs optimālu paātrinājumu uz irdena seguma. Piedevām apvienojumā ar
‘atslābinātiem’ saķeres iestatījumiem (TracDSC vai DSC off) tiek ieslēgts arī unikālais Off-Road ABS režīms,
kas ļaus optimāli bremzēt arī uz irdenas virsmas.

Lai veiktu sarežģītākus bezceļa manevrus, vadītājam joprojām ir pieejami Defender jau pazīstamie
Terrain Response režīmi ar specifisku regulējumu braukšanai pa smiltīm, dubļiem un risēm, zāli, granti,
sniegu, kā arī klintīm. To atvieglo arī tādi bezceļa asistenti kā ClearSight Ground View, kas motora
pārsegu padara caurspīdīgu, – lai uzlabotu redzamību smagos apstākļos.

Pārliecinoša āriene

Jaunais modelis ir ieguvis īpaši drosmīgu tēlu, kas apliecina Defender OCTA orientāciju uz apvidu. Tam ir
33 collu riepas jeb lielākās, kādas jebkad uzstādītas sērijveida Defender. Turklāt Goodyear Advanced All-
Terrain Tyre visceļu riepas ir radītas tieši OCTA vajadzībām, un to nosegšanai bija nepieciešamas platākas
riteņu arkas. Bezceļam optimizētajā virsbūves priekšdaļā iestrādāts unikāls režģis, lai panāktu lielāku
gaisa plūsmu zem motora pārsega. Tāpat ir jauns aizmugurējais bampers ar četrām aktīvās izplūdes
izejām, izturīga apakšdaļas aizsardzība, tostarp alumīnija vairogs ar grafīta krāsas apdari un nenosegti
buksēšanas punkti priekšā un aizmugurē Phosphor Bronze tonī.

Virsbūves paletē ir divas jaunas ekskluzīvas augstākās kvalitātes metāliskās krāsas: Petra Copper un
Faroe Green, kas papildina Carpathian Grey un Charente Grey, turklāt visiem OCTA ir kontrastējošs jumts
un aizmugurējās durvis glancētā Narvik Black krāsā. Klienti var vēl vairāk personalizēt savu auto, papildus
izvēloties matētu aizsargplēvi, – tā labāk aizsargā virsbūvi skarbā vidē, kā arī piešķir greznu izskatu,
izceļot izteiksmīgo siluetu un perfektās virsmas.

Faroe Green krāsa, tāpat kā Chopped Carbon Fibre detaļas, ir pieejama tikai OCTA Edition One. Šī ļoti
izteiksmīgā sasmalcinātas oglekļa šķiedras apdare, kurā ir pārstrādāti materiāli, izmantota Defender
uzrakstam uz motora pārsega, spārnu ventilācijas un motora pārsega atveru kontūrās, kā arī priekšējo
sēdekļu atzveltnēm un centrālajai konsolei.

Papildu piederumi, tostarp īpaši šim automobilim izstrādāta dubultā paaugstināta gaisa ieplūde un
Chopped Carbon Fibre detaļas, vēl vairāk stiprina tā dizainu un spējas.

Pārsteidzošs interjers

Defender OCTA salons aprīkots ar īpašām opcijām. Pieejami divi īpaši zturīgi UltrafabricsTM PU veidi – par
30 procentiem vieglāki nekā tradicionālā āda. Šī sēdekļu apdare OCTA Edition One ir standarta
aprīkojumā – divu toņu Khaki un Ebony izpildījumā, ar trikotāžas tekstilu un minimālisma stilā veidotu
apdari bez šuvēm.

Defender OCTA standarta salona aprīkojumā ir jaunā pusanilīna āda Burnt Sienna ar KvadratTM un
tekstila apdare Ebony krāsā. Pēc izvēles jebkuru Defender OCTA var iegūt ar UltrafabricsTM PU Light
Cloud un Lunar krāsā vai pusanilīna ādu Ebony tonī.

Defender OCTA priekšējā rindā ir pilnīgi jauni Performance sēdekļi ar stingrākiem sānu balstiem un
integrētiem galvas balstiem.

Defender ciešo saikni ar mūziku piesaka fascinējošā Body and Soul Seat audio tehnoloģija, kas Defender
saimē pieejama pirmo reizi. Body and Soul Seat ir izstrādāta sadarbībā ar mūzikas ekspertiem SUBPAC
un Koventrijas Universitāti, un tā ļauj vadītājam un priekšējam pasažierim ne tikai dzirdēt, bet arī sajust
mūziku. Pieejamas arī sešas labsajūtas programmas, kas braucot palīdz relaksēties vai – tieši pretēji –
atgūt modrību.

Jaunais augstas veiktspējas visurgājējs publiski un dinamiski debitēs 2024. gada Gudvudas Ātruma
festivālā no 11. līdz 14. jūlijam.