JLR izveido labdarības fondu jauniešu potenciāla atraisīšanai

JLR Foundation Logo
  • JLR Fonds radīts, lai bērniem un jauniešiem dotu iespēju atklāt savu potenciālu
  • JLR ik gadu šim fondam piešķirs miljonos mērāmu finansējumu, lai dažādās labdarības kampaņās veicinātu vienlīdzību bērnu un jauniešu starpā
  • Fonds stiprinās luksusauto ražotāja nerimstošo apņēmību atbalstīt jauniešus un viņu izglītošanu
  • JLR Fonds iet roku rokā ar JLR Reimagine stratēģiju, kuras mērķis ir noteikt jaunus standartus augstākās klases uzņēmuma ietekmei uz vidi un sabiedrību

JLR šodien svinīgi paziņoja par JLR Fonda izveidi. Tas ir labdarības fonds, kura galvenais mērķis ir bērnu un jauniešu potenciāla atraisīšana un pozitīvu pārmaiņu veicināšana sabiedrībā un vidē.


JLR ir apņēmies fondam atvēlēt miljonos mērāmus līdzekļus. Jau pirmajā gadā labdarības pasākumiem paredzēts piešķirt līdz 2,5 miljoniem sterliņu mārciņu, bet turpmāk, fondam augot, finansējumu plānots pakāpeniski palielināt. Šie līdzekļi tiks izmantoti labdarības organizāciju un NVO grantiem, lai attīstītu bērnu un jauniešu prasmes, zināšanas un iemaņas, kā arī mazinātu nevienlīdzību starp tiem, kuri aug labvēlīgos un nelabvēlīgos apstākļos.


JLR Fonds oficiāli sāks darboties 2025. gadā – vispirms Apvienotajā Karalistē, bet nākotnē tā aktivitātes plānots izvērst arī pārējā pasaulē. Fonda vadības grožus aprīlī savās rokās ņems Laura Brauna (Laura Brown) no labdarības organizācijas PEAS, kur pildīja izpilddirektores pienākumus un nodarbojās ar izglītības pieejamības paplašināšanu Āfrikā.


Fonda vadībā ir iecelti četri pilnvarotie: JLR ilgtspējas vadītāja Andrea Debane (Andrea Debbane), JLR personāla vadītājs Kriss Torps (Chris Thorp), JLR globālā personāla vadītāja Fēbe Līta (Phoebe Leet) un TCS ilgtspējas vadītājs Latīņamerikā Fransuā Dosa (François Dossa). Laika gaitā valdes locekļiem pievienosies arī citas pilnvarotās personas – gan no JLR darbinieku rindām, gan ar uzņēmumu nesaistīti cilvēki, kas guvuši bagātīgu pieredzi labdarības ideju atbalstīšanā un kas spēlēs svarīgu lomu JLR Fonda attīstībā.


Andrea Debane, JLR ilgtspējas vadītāja un JLR Fonda pilnvarotā persona, sacīja:


"Tikai pateicoties talantīgajiem cilvēkiem, kuri strādā un attīstās mūsu uzņēmumā, JLR ir tik sena inovāciju, transformāciju un lielisku produktu radīšanas vēsture. Šodienas jaunie prāti ir rītdienas inženieri, dizaineri un inovatori. Viņi ir mūsu nākotnes sabiedrības veidotāji un līderi. Mēs vēlamies visos bērnos un jauniešos atraisīt potenciālu un ļaut viņiem tiekties pēc augstākajiem mērķiem. Daudzi no viņiem paliek zaudētājos, jo vienkārši nezina par dažādajām iespējām, ko varētu izmantot. Vai arī netic savām spējām vai līdzekļu trūkuma dēļ neuzdrošinās riskēt. Novēršot šos šķēršļus un nodrošinot piekļuvi pareizajām prasmēm, zināšanām un iespējām, viņi visi var piedalīties brīnišķīgas un ilgtspējīgas nākotnes veidošanā."


Fonda koncepcija vistiešākajā mērā saskan ar JLR Reimagine mērķiem un JLR mātesuzņēmuma Tata tradīcijām. JLR ir ilggadēja pieredze savu darbinieku un labdarības partneru atbalstīšanā, lai visdažādākajos veidos pozitīvi ietekmētu ne tikai vidi, bet arī visu sabiedrību, turklāt īpašu uzmanību uzņēmums pievērš jauniešiem un izglītībai. Lai labdarības kampaņas iegūtu maksimālu rezonansi, fonda aktivitātes notiks gan tieši skolās, gan arī plašākā sabiedrībā.


JLR China pavisam nesen atzīmēja desmit gadus, kopš sadarbībā ar Ķīnas Soong Ching Ling fondu tiek īstenota programma Sapņu fonds – pirmais autobūves uzņēmuma dibinātais labdarības fonds Ķīnā tieši jauniešiem. Tas tika izveidots 2014. gadā, un līdz šim JLR tajā ir ieguldījis gandrīz 12 miljonus sterliņu mārciņu. Ar piešķirtajiem līdzekļiem atbalstu Ķīnas nabadzīgākajos reģionos saņēmuši jau vairāk nekā 700 000 jauniešu, tostarp atjaunota arī zemestrīcē nopostīta lauku skola, kas tagad pazīstama kā JLR Cerības skola.


JLR Cerības skolas nozīme nav nosakāma materiālā izteiksmē. Tā ir milzu atspaids reģionā, kur bērni uz skolu pa kalnainu apvidu iet vairākas stundas. Daudz vērtīgāka par pašu pārbūves projektu šeit ir dziļā izpratne par sociālajām un izglītības vajadzībām, kā arī šķēršļiem ceļā uz izglītību. Tikai pateicoties tai, skolā ir pietiekami daudz kvalificētu pedagogu, tāpat ēdināšana un nakšņošana. Tas viss jau vairāk nekā 70 absolventiem ļāvis turpināt izglītības ceļu dažādās universitātēs. Turklāt šogad tiks atklāta arī jaunā JLR Cerības skolas bibliotēka, ko projektējis atzītais arhitekts profesors He Vei (He Wei).


JLR jaunajā paaudzē intensīvi virza arī zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātņu un matemātikas (STEM) idejas. Apvienotajā Karalistē uzņēmuma STEM vēstnieku programma jau ir uzrunājusi vairāk nekā 100 000 skolēnu, un to atbalsta simtiem JLR darbinieku, tostarp valdes locekļi. JLR mērķis ir līdz 2029. gada beigām savu vēstnieku skaitu sadarbībā ar 2500 skolām visā pasaulē palielināt līdz 5000.


Piemēram, Brazīlijā, lauku reģionā JLR Itatjas rūpnīcas tuvumā, uzņēmums šogad sāks īstenot vides izglītības programmu ar sociālu ievirzi. Tās mērķis ir bērnos vecumā no 4 līdz 14 gadiem modināt interesi par zinātni kā perspektīvu izvēli nākotnes karjerai.


Domājot par jauniešu nākotni, JLR cenšas uzlabot arī paša uzņēmuma pieejamību. Skolu partnerības programma atver bērnu prātu, grauj stereotipus un palīdz attīstīt tās prasmes, kas vēlāk var noderēt auto rūpniecībā. Apvienotajā Karalistē un Īrijā šobrīd JLR spēj uzrunāt ap 40 000 skolēnu, taču uzņēmuma tālejošais mērķis ir krietni vien ambiciozāks – jau šajā desmitgadē pozitīvi iespaidot 1 miljonu skolēnu visā pasaulē. Katru gadu. Papildus tam 2025. gadā tiks likti pamati jaunai pasaules mēroga izglītības programmai, lai mācītu tālāk nododamas iemaņas un palīdzētu skolēniem laikus atrast savu unikālo vietu nākotnes darba tirgū.


JLR daudz pūļu velta arī savu jaunāko darbinieku attīstībai. Iesaistot viņus Jauno profesionāļu tīklā, tiek veidota platforma nākamās paaudzes līderiem, kurā viņi varēs atraisīt savu potenciālu un veicināt inovācijas.

Par JLR

JLR Reimagine stratēģijas mērķis ir radīt ilgtspējīgu vīziju par moderno greznību.


Mēs pārveidojam savu biznesa modeli, lai līdz 2039. gadam savā piegādes ķēdē, produktos un pamatdarbībā sasniegtu oglekļa nulles līmeni.


Mūsu stratēģijas centrālais elements ir elektrifikācija, un līdz šīs desmitgades beigām katram mūsu zīmolam būs vismaz viens pilnībā elektrisks modelis, bet Jaguar kļūs pilnībā elektrisks.


Pateicoties mūsu spēka piedziņas tehnoloģiju elastīgumam, mēs paralēli akumulatoru elektriskajiem transportlīdzekļiem arī turpmāk varēsim piedāvāt hibrīda un iekšdedzes automobiļus, kas ļaus apmierināt pieprasījumu globālajā pārejā uz elektrību.


Mēs esam Lielbritānijas uzņēmums, kam Apvienotajā Karalistē ir divi dizaina un inženiertehniskie centri, divas montāžas rūpnīcas, komponentu un apdares rūpnīca, elektriskās piedziņas agregātu ražotne un akumulatoru rūpnīca. Mums ir arī ražotnes Ķīnā (kopuzņēmums), Slovākijā, Indijā un Brazīlijā, kā arī septiņi tehnoloģiju centri visā pasaulē.


JLR pilnībā pieder Tata Motors Limited, kas ir daļa no Tata Sons.