• Jaunais Classic Defender Works V8 Islay Edition ir pirmais tematiskais Works V8 modelis, kura īpašo veidolu un unikālo aprīkojumu izstrādājusi Land Rover Classic nodaļa
• Islay Edition radītāju iedvesmas avots ir 1965. gada Land Rover Series IIa, kas reiz piederēja Spenseram Vilksam, Rover Car Company rīkotājdirektoram un vienam no Land Rover dibinātājiem
• Oriģinālā Land Rover izstrādes procesā Vilkss automašīnas testēja savā Laganas īpašumā Ailejas salā Skotijā, un tur radies arī Land Rover nosaukums
• Defender Islay Edition būs pieejams ar 90 un 110 virsbūvi, un tas tiks saražots ārkārtīgi ierobežotā skaitā– tikai 30 eksemplāros
Land Rover Classic ir prezentējis pirmo savam vēsturiskajam mantojumam veltīto īpašā izlaiduma Defender – Classic Defender Works V8 Islay Edition. Ar šo modeli tiek godināts Rover Car Company rīkotājdirektors un viens no Land Rover dibinātājiem Spensers Vilkss un Ailejas sala Skotijā, kur pirms daudziem gadiem tika ielikti pamati Defender leģendai un radies kompānijas nosaukums. Iedvesmu Classic Defender Works V8 Islay Edition dizaina un aprīkojuma radītāji smēlušies no Vilksa savulaik lietotā Land Rover Series IIa, kas tagad ietilpst Land Rover Classic kolekcijā, un no Ailejas salas, kur viņš mēdza pavadīt brīvdienas.
Tieši Vilksa Laganas īpašumā Ailejā 1947. gadā tika testēti pirmie robustā Series I apvidus auto prototipi. Bet Land Rover nosaukums radās, kad vietējais mežsargs Īens Dankans Vilksam pajautāja: “Are you driving a land rover?” (“Vai jūs braucat ar apvidus Rover?”).
Tā kā jaunais Islay Edition tehniski ir identisks Classic Defender Works V8, arī tas ir aprīkots ar 405 ZS pieclitru V8 benzīna dzinēju un astoņpakāpju ZF automātisko transmisiju. Islay Edition, tāpat kā Works V8, 100 km/h var sasniegt 5,6 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 171 km/h.
Par īpašā izlaiduma automašīnu bāzi kalpo 2012.–2016. gada Defender. Tie ir vispusīgi atjaunoti, modernizēti un izgājuši pilnu inženiertehnisko uzlabojumu ciklu. Tiem ir uzstādīti uzlabotie Defender balstiekārtas mezgli, kas ietver arī jaunas atsperes un amortizatorus. Apvienojumā ar modelim specifiskiem balstiekārtas regulējumiem tie uzlabo gaitu un dinamiku uz ceļa ar cietu segumu. Labākas vadāmības nolūkā Islay Edition uzstādīti arī Handling Upgrade Kit komponenti, kuru vidū ir Works V8 bremžu diski, suporti un uzlikas, kas būtiski paaugstina bremzēšanas spēku.
Rūpīgi ar rokām montētās automašīnas ir nebijis piedāvājums sevišķi prasīgiem klientiem, kuri savai kolekcijai lūko pēc patiesi grezna, sākotnējā ražotāja vispusīgi pārveidota Defender. Works V8 Islay Edition tematiskā versija tiks izlaista tikai 30 eksemplāros: 17 no tiem būs īsā garenbāze, bet 13 mašīnām donors būs septiņvietīgais Defender 110.
Pols Barits, Land Rover Classic direktors: “2023. gadā mēs svinam Land Rover 75. gadskārtu. Spensers Vilkss un Ailejas sala ir svarīga mūsu vēstures daļa, un Works V8 Islay Edition ir teicams veids, kā nosvinēt nozīmīgo jubileju. Tajā var sajust Ailejas salas vēsturi un brīnumaino dabu, un tas lieliski sasaucas ar kādu īpašu mūsu kolekcijas auto – Spensera Vilksa Series IIa. Pateicoties autentiskumam, modernajai inženierijai, kā arī mūsu meistarīgo inženieru un tehniķu smalkajam izpildījumam, šo Defender vislabāk pratīs novērtēt mūsu prasīgākie klienti, kuri meklē vislabāko Land Rover vēstures iemiesojumu.”
Ārējais dizains, kas nenoveco
Works V8 Islay Edition virsbūvei izvēlēts Heritage Grey tonis, kas asociējas ar Vilksa gaiši pelēko Defender. Tāpat tam ir kontrastējošas krāsas jumts un augstas izturības tērauda diski kaļķakmens krāsā. Heritage Grey tonis izmantots arī riteņu arkās, tāpēc īpašās sērijas modelis izskatās vēl izsmalcinātāk.
Unikāla atpazīšanas zīme sānos ir plāksnīte ar uzrakstu GXC 639C – Vilksa Defender Series IIa reģistrācijas numuru, kas atgādina par šīs tematiskās versijas izcelsmi. Un, tāpat kā iepriekšējiem Works V8 sērijas Defender, arī Islay Edition ir mūsdienīgi uzlabojumi, piemēram, LED priekšējās gaismas labākai redzamībai.
Autentisks interjers
Classic Defender Works V8 Islay Edition interjers ir vieta, kur atdzīvojas automašīnas saikne ar Land Rover saknēm Ailejas salā.
Premium sēdekļu, durvju, griestu un priekšējā paneļa apdarē izmantota īpaši augstvērtīga melni brūna Vindzoras āda. Viduskonsolē un ap klasisko informācijas un izklaides sistēmu, kurā ir tādas modernas funkcijas kā satelītnavigācija, DAB radio un Bluetooth, virsmas ir virsbūves krāsā. Tā paša Heritage Grey toņa dekoratīvie elementi redzami arī pie ātrumpārslēga, kam ir pistoles roktura forma, bet līdzās pārslēgam piestiprināta plāksnīte ar stāstu par Land Rover nosaukuma rašanos.
Papildus tam uz stūres un sēdekļu galvas balstiem ir reljefi vēsturiskā Land Rover logotipi, bet uz grīdas ir mīksti paklājiņi, kas klasiskajam Defender gan nav raksturīgi, taču šajā gadījumā piešķir mašīnai greznības sajūtu.
Īpašās sērijas salonā atrodamas daudz un dažādas detaļas, kuru izcelsme meklējama Ailejas salā. Sēdekļu plecu zona, centrālais rokbalsts, saulessargi un daļēji arī durvju paneļi ir apšūti ir augstākās kvalitātes tvīdu, kas austs Ailejas uzņēmumā Islay Woolen Mill. Tas kopā ar citām interjera detaļām veido unikālu saikni ar salu un tās vietu Defender vēsturē.
Arī sīklietu kastīte zem priekšējā rokbalsta atgādina par šī auto izcelsmi, jo tajā ir izņemama Amerikas valrieksta lādīte ar slavenās Kilchoman viskija darītavas ozolkoka mucas fragmentu. Kastītes centrā ir unikāls 110 mm koka aplis, kas imitē viskija mucas vāciņu, bet uzraksts autentiskā šriftā ir apliecinājums tam, ka katrs auto ir unikāls. Lādīti var ērti izņemt, paceļot aiz divām ādas cilpām tās malās. Ozolkoks izmantots arī kravas nodalījuma grīdā. Glīti nostrādātais un izturīgais grīdas elements atbilst tiem pašiem kvalitātes un inženierijas standartiem, ar kādiem tiek izgatavoti jaunākie Range Rover. Koka šķiedru motīvs redzams arī mašīnas pulksteņa ciparnīcā.
Defender Works V8 Islay Edition aptuvenā sākuma cena ir 262 000 eiro par modeli 90 ar īso garenbāzi, savukārt auto ar 110 virsbūvi maksā no 279 000 eiro.