Ietekmīgā biznesa žurnāla "Forbes" jūlija numurā lasāms visai aptverošs raksts par šobrīd jaudīgāko "Land Rover Defender" – klasiskā apvidus automobiļa versiju OCTA. Lai gan nosaukums vairumam automobilistu ir pazīstams un raisa asociācijas ar obligāto civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, tam ar to nav nekāda sakara. Patiesībā OCTA aizgūts no dimanta formas oktaedra un simbolizē konkrētu formu, spēku un izturību. Aplūkojot OCTA, to var pamanīt jau no pirmā skatiena, jo uz pārējo "Defender" fona tas neapstrīdami izskatās masīvāks, industriālāks, raupjāks.
Žurnāla "Forbes" redaktore Katrīna Iļjinska savā publikācijā raksta, ka pirmā tikšanās ar spēcīgāko no jaunās paaudzes "Defender" saimes modeļiem notika pusstundas brauciena attālumā no Diseldorfas, "Land Rover Experience" centra speciāli izveidotajā šķēršļu zonā. Šeit ikvienam ir iespēja izmēģināt visas "Land Rover" automobiļu tehniskās iespējas. Bet, lai brauciens no stāva kalna vai cauri dziļam ūdens šķērslim nebeigtos ar traumām vai materiāliem zaudējumiem, visu uzmanīgi uzrauga un braucējiem padomus sniedz īpaši apmācīti, pieredzējuši "Land Rover" instruktori.
Lai gan "Defender OCTA" ir visu laiku spēcīgākais un ātrākais leģendārā britu apvidus auto zīmola modelis, tas vienlaikus ir arī grezns. Lai braucēji ikdienā varētu baudīt maksimālu komfortu, bet vajadzības gadījumā varētu būt ļoti ātri gan uz šosejas, gan bezceļa apstākļos. OCTA modeli uz priekšu dzen 4,4 litru Twin Turbo vieglā hibrīda V8 benzīna dzinējs ar 635 zirgspēkiem un 750 Nm griezes momentu, kas nodrošina paātrinājumu līdz 100 kilometriem stundā nieka četrās sekundēs.
Īpašs šajā autombilī ir ne tikai dzinējs, bet arī pārējie agregāti. Piemēram, šasijā iekļauti vairāki būtiski pārstrādāti komponenti, tai skaitā "6D Dynamics" balstiekārta, kas "Defender OCTA" dinamiku paceļ nebijušā līmenī un ļauj attīstīt iespaidīgu ātrumu gan uz gluda ceļa, gan bezceļā. Ideālos apstākļos "Defender OCTA" spēj sasniegt pat 250 km/h. OCTA caurgājību un stabilitāti uzlabo par 28 mm augstāks klīrenss un par 68 mm platāka šķērsbāze. Nesatricināmu pārliecību un kontroli savukārt nodrošina unikāli aktīvie amortizatori ar atsevišķiem rezervuāriem, garākas un izturīgākas balstiekārtas sviras, lielāka riteņu artikulācija, efektīvāka "Brembo" bremžu sistēma ar 400 mm diskiem uz priekšējās ass, kā arī ātrākais stūres pārnesums no visiem "Defender" modeļiem, kas nodrošina tūlītēju un precīzu reakciju.
"Ar jauno OCTA mēs esam atraisījuši visu "Defender" potenciālu. Tā ir ārkārtīgi plašu spēju koncentrācija un apliecinājums tam, ko mēs varam sasniegt, izmantojot vislabākās tehnoloģijas un mūsu inženierijas nodaļas talantus. Ar jaudīgo V8 dzinēju, revolucionāro "6D Dynamics" balstiekārtu, izsmalcināto apdari un unikālajām detaļām OCTA ir patiesi unikāla, neticami izturīga un ārkārtīgi iekārojama," saka Marks Kamerons, "Defender" rīkotājdirektors.
Pēc noklusējuma "Defender OCTA" ir automobilis, kas nodrošina vieglu, komfortablu gaitu. Taču atliek vien nospiest caurspīdīgu logo pogu uz stūres, lai ieslēgtu dinamisko režīmu, vai paturēt to ilgāk, lai aktivizētu OCTA iestatījumus un apvidniekā pamostos sacīkšu gars. Tas ir pirmais "Defender" bezceļu braukšanas režīms, kas radīts speciāli maksimālai veiktspējai un ietver bezceļa starta kontroli maksimālam paātrinājumam uz irdena seguma, iespēju regulēt saķeres iestatījumus (ieslēdzot "TracDSC" vai "DSC off"), kas vienlaikus ieslēdz arī "Off-Road ABS" režīmu un nodrošina optimālu bremzēšanu uz irdena seguma. Papildus OCTA specifiskajiem braukšanas režīmam, ir pieejami no citiem "Defender" modeļiem jau pazīstamie "Terrain Response" režīmi ar specifiskiem regulējumiem braukšanai pa smiltīm, dubļiem un risēm, zāli, granti, sniegu, kā arī klintīm. Lai paaugstinātu vadītāja pārliecību, "Defender OCTA" aprīkojumā ir arī virkne citu atbalsta sistēmu braukšanai īpaši smagos apstākļos, tai skaitā apkārtskata kameras un "ClearSight Ground View" sistēma, kas motora pārsegu padara caurspīdīgu.
"Defender OCTA" pircēju izvēlei tiek piedāvātas divas jaunas, ekskluzīvas metāliskās virsbūves krāsas – "Petra Copper" un "Faroe Green" –, ko izvēlēties līdztekus pelēkajiem "Carpathian Grey" un "Charente Grey" toņiem. Visiem OCTA automobiļiem tiek nodrošināts kontrastējošs jumts un aizmugurējās durvis glancētā "Narvik Black" krāsā, iespēja virsbūvi aplīmēt ar matētu augstas izturības aizsargplēvi, kā arī virkne unikālu dizaina elementu, tai skaitā "Chopped Carbon Fibre" akcenti. Interjera apdarei savukārt var izvēlēties ilgtspējīgu "UltrafabricsTM PU", pusanilīna ādas, "KvadratTM"un tekstila apdari dažādās kombinācijās un krāsās. Un, kas vēl būtiski, "Defender OCTA" vadītājam un priekšējam pasažierim paredzēti pilnīgi jaunas konstrukcijas sēdekļi ar stingrākiem sānu un integrētiem galvas balstiem. Turklāt tajos iedzīvināta sadarbībā ar mūzikas ekspertiem "SUBPAC" un Koventrijas universitāti izstrādātā "Body and Soul Seat" tehnoloģija, kas priekšā sēdošajiem ļauj mūziku ne tikai sadzirdēt, bet arī sajust.
Sagatavots pēc Katrīnas Iļjinskas raksta žurnāla "Forbes" jūlija numurā.