Pēc jaunā Range Rover pasaules pirmizrādes Londonas Karaliskajā opernamā ne mazāk iespaidīga prezentācija notika arī Latvijā. Pirmdienas vakarā viesi pulcējās Jaguar Land Rover salonā Rīgā, lai apskatītu jaunās paaudzes Range Rover.
Par godu notikumam ar unikālu programmu uzstājās izcilais klavierspēles virtuozs Andrejs Sorokins un dziedātāja Katrīna Gupalo, savukārt par viesu labsajūtu rūpējās restorāns “36. līnija” un šefpavārs Lauris Aleksejevs, kā arī Chivas Regal kokteiļbārs.
“Svinot ikoniskā SUV piektās paaudzes prezentāciju, mēs vēlējāmies radīt aizraujošu gaisotni, kas atspoguļotu īpašo notikumu gan sanākušajiem viesiem, gan Range Rover izstrādātājiem. No paaudzes paaudzē šis automobilis ir evolucionējis un kļuvis par kulta zīmi. Tas vienmēr piesaistījis personības – dažādu jomu līderus, ambiciozākos radošos prātus un uzņēmējus, karaliskās ģimenes, un šovakar mums bija iespēja iepazīties ar tā modernāko versiju,” sacīja Juste Jaruše, Jaguar Land Rover zīmola vadītāja Baltijas valstīs.
Jau piecas desmitgades ieņemot stabilu vietu luksusa pasaulē, Range Rover ir kļuvis par neatņemamu iedvesmas, izsmalcinātības, elegances un progresīvu tehnoloģiju paraugu. Tas atspoguļo mūsdienu luksusa koncepciju, sniedzot vadītājam un pasažieriem lielāku izsmalcinātību, vairāk aprīkojuma un plašākas personalizēšanas iespējas nekā jebkad agrāk. Piektās paaudzes modelī apvienota visaugstākā līmeņa estētika un vismodernākās tehnoloģijas.
Šis Range Rover tiek izgatavots uzņēmuma leģendārajā rūpnīcā Solihulā, Anglijā, kur atvērta ārkārtīgi moderna ražošanas līnija. Tas ir pirmais modelis, kura pamatā ir jaunā Land Rover adaptīvā modulārā gareniskā platforma.
Šī arhitektūra ļauj izmantot visas iespējamās automobiļu piedziņas sistēmas – no iekšdedzes dzinējiem līdz hibrīddzinējiem vai tikai elektriskajām piedziņām. Šī britu SUV simtprocentīgi elektriskā versija debitēs 2024. gadā.
Automobilis ir pieejams četru, piecu vai septiņu sēdvietu konfigurācijā, kā arī ar standarta vai pagarināto riteņu bāzi. Tradicionālo komfortu un vadāmību nodrošina Land Rover inovatīvā integrētā balstiekārtas vadības sistēma, kas kontrolē visplašāko šasijas tehnoloģiju klāstu, kāds jebkad uzstādīts šāda tipa automobiļos. Komforta izjūtu vēl vairāk stiprina trešās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšanas sistēma. Tā šo automobili padara par vienu no klusākajiem spēkratiem tirgū.
Visu riteņu piedziņas sistēma nodrošina lielāku stabilitāti, gan braucot lielā ātrumā, gan šaurākajos līkumos, un uzlabotā elektroniski vadāmā pneimatiskā balstiekārta savlaicīgi reaģē uz ceļa apstākļiem, izmantojot eHorizon navigācijas datus.
Jaunajā Range Rover autovadītājam un pasažieriem ir pieejamas daudzas modernās funkcijas, turklāt izklaides, telefonijas, navigācijas un citas iespējas var vadīt arī ar balss komandām.
Salona gaisa attīrīšanas sistēma Cabin Air Purification Pro3, kas ietver dual-nanoeTM X tehnoloģiju, ievērojami samazina vīrusu un baktēriju, tostarp SARS-CoV-2 vīrusu, daudzumu.
Godalgotā PiVi Pro multivides sistēma jaunajā Range Rover ir aprīkota ar līdz šim vislielāko izliekto 13,1 collas skārienekrānu. Divas eSIM kartes, kas integrētas modernajā sistēmā, ļauj programmatūru atjaunināt daudz ātrāk un bez traucējumiem datu pārraidē, kas nepieciešama vēl arī citām lietotnēm.
Izmantojot tālvadības palīgu, autovadītājs var novietot automašīnu stāvvietā. Kad šī funkcija ir aktivizēta PiVi Pro sistēmā, autovadītājam tikai jānorāda, kuru no pieejamajām stāvvietām vēlas izmantot. Sistēma identificē šauras vietas, kurās var iekļūt tikai ar tālvadības autostāvvietas asistenta palīdzību: tad autovadītājs var vienkārši izkāpt no spēkrata un veikt manevru, izmantojot viedtālruņa lietotni.
Drīzumā gaidāmā Range Rover SV versija sniegs vēl vairāk iespēju personalizēt automobili. SV modelis būs ekskluzīva britu zīmola luksusa un personalizācijas versija – šī divu burtu abreviatūra modeļa nosaukumā apzīmē automobiļus, ko izstrādājuši uzņēmuma Special Vehicle Operations (SVO) nodaļas dizaina un inženierijas meistari.
Līdz ar SV versijas ražošanas uzsākšanu sāksies arī uzlādējamā hibrīda (PHEV) automobiļu izgatavošana. Jaunajam modelim elektriskā sniedzamība ir palielināta līdz 100 km (saskaņā ar WLTP metodiku), tāpēc tā CO2 izmeši nepārsniedz 30 g/km.
Pirmie jaunās paaudzes Range Rover automobiļi Latvijā nonāks aprīlī.