Modes un dzīvesstila žurnāls L'Officiel katrā numurā izceļ kādu panākumu stāstu, spilgtu personību, kas ar pašaizliedzīgu darbu pasaulē nes ne tikai savu, bet visas Latvijas vārdu. Šoreiz L'Officiel personības gods ticis uzņēmējai Ivetai Rikmanei – populāro kāzu portālu līgavām.lv un bridelifestyle.com radītājai, luksusa grāmatžurnāla LĪGAVĀM izdevējai un kāzu modes šova rīkotājai, kuras uzņēmību un centienus ar prieku atbalsta Range Rover.
Iveta Rikmane – sieviete, kuru rakturo ticība savai intuīcijai, drosme, uzdrīkstēšanās un likumsakarīgi panākumi vispirms Latvijas, bet nu jau arī starptautiskā mērogā. Jā, darbs prasa pūles, lielu laika ieguldījumu un nu jau ir saplūdis ar viņas personīgo dzīvi, taču tas Ivetai sagādā prieku, jo nes saldus augļus un mijas ar svētkiem.
Novembra sākumā Baltijas valstīs greznākajā kinoteātrī Splendid Palace norisinājās svinīgais luksusa grāmatžurnāla jaunākā izdevuma LĪGAVĀM atklāšanas pasākums. Viens no svētku noskaņas, mīlestības un elgances cauraustā pasākuma atbalstītājiem bija Range Rover – zīmols, kura vērtību skala ir tāda pati, kā Ivetai Rikmanei.
L'Officiel intervijā Iveta pauž kādu vērtīgu atziņu, kas cieši sasaucas ar Range Rover būtību. Viņa saka: "Lai atrastu īsto partneri, ir jābūt drosmei uzticēties un sekot savai sirdij, būt pašam, jo tas ir pamats harmoniskām un laimīgām attiecībām it visās jomās."
Šī atziņa ļauj vilkt neapstrīdamas paralēles starp Range Rover, Ivetu un viņas lolotajiem projektiem, jo tos vieno virkne identisku īpašību, tostarp vēlme neatlaidīgi pilnveidoties, drosmīgi stāties pretī izaicinājumiem, izgaismot pasauli ar nepārspējamu eleganci un nepārtraukti iedvesmot apkārtējos. Pat vairāk. "Range Rover iedvesmo tā īpašniekus pieņemt izaicinājumus un rīkoties ar pārliecību, kas pilnībā saskan ar manu misiju iedrošināt cilvēkus īstenot savas pārdrošākās vēlmes un dzīvot saskaņā ar savu būtību. Es uzmeklēju partnerus, kas iemieso šīs īpašības, un lepojos ar attiecībām, kas izveidojušās ar zīmoliem, ar kuriem mūs vieno tieksme pēc izcilības, inovācijām un izsmalcinātības, kas sniedzas pāri laikam," saka Iveta.
Bet ceļš līdz šim atklāsmēm nav bijis viegls, nav trūcis grūtību, taču visas pūles galu galā vainagojušās panākumiem, kas tagad priecē tūkstošiem cilvēku visā pasaulē. Tāpat kā luksusa zīmols Range Rover.
"Toreiz – pirms vairāk nekā astoņiem gadiem – ar kāzām saistītais segments Latvijā bija visai brīva niša. Sapratu, ka te varu izpaust savu radošo organizatora potenciālu un pasaules redzējumu. Tā arī sākās šis ceļojums – uz vienas lapas uzrakstījusi savu projektu, gāju un runāju ar klientiem. Un cilvēki noticēja!" saka Iveta. Izklausās pazīstami, vai ne? Tas ir gluži kā dažos teikumos aptverts Range Rover attīstības ceļojums, kas greznības etalonu gadu gaitā ir izvedis cauri džungļiem un tuksnešiem, nodrošinājis tam centrālo lomu industriālā dizaina ekspozīcijā Luvrā un soli pa solim ļāvis izkarot vietu luksusa apvidus automobiļu nišā.
Jautāta, kas ir viņas panākumu atslēga, Iveta žurnālam atklāj, ka vadītājam, pirmkārt, ir jābūt daudzpusīgai personībai ar līdera dotībām un, protams, jāpārzina industrija. Par to, ka Iveta ļoti labi pārvalda savu darbības sfēru, jau parādīja līgavām.lv ieviešanas sākumposms. "Pirmais gads izrādījās ļoti veiksmīgs – mēs uzšāvāmies kā raķete. Portāls piesaistīja ar elegantu, mūsdienīgu dizainu un fokusētu informāciju. Sapratu, ka jāvirzās tālāk, un tā radās ideja par pasākumu rīkošanu un drukāto izdevumu – grāmatžurnālu. Grāmatžurnāla prezentāciju pati veidoju kā mazu izrādi – bija pārsteidzoši liela interese un labas atsauksmes. Tas iedvesmoja spert nākamo soli – ar vērienu sarīkot pirmo kāzu modes šovu Latvijā."
Kā jebkurā citā biznesā, arī Ivetas izvēlētajā ceļā bez veiksmes gluži iztikt nevar. Taču, kā saka, katra veiksme sākas ar lēmumu mēģināt. Iveta mēģināja un viņai sanāca.
"Veiksmes pamatā ir spēja sajust — tieši sajust, nevis izkalkulēt, ko un kā darīt. Es rīkojos saskaņā ar savu intuīciju, kas gadu gaitā kļuvusi tikai spēcīgāka. To ir grūti izskaidrot, bet, pirms ko
jaunu sāku, apstājos un pajautāju Visumam, un pēc kāda brīža saņemu atbildes. Manuprāt, mēs visi to spējam, tikai esam aizmirsuši. To, ko es daru savā jomā, sajūtu kā īpašu misiju, jo runa
ir par mīlestību un laimi. Mums jau nav no kā īsti mācīties, kā atrast īsto partneri, ko nozīmē dzīvot saskaņā. Nav noslēpums, ka šķirto laulību skaits aizvien pieaug. Mūsu vēlme ir stāstīt, izglītot par to, kā veidot un kopt attiecības, kā atrast savu dvēseles radinieku, kas ir ļoti svarīgi noturīgai laulībai. Katru mēnesi mūsu portālā aktualizējam citu tēmu, piemēram, jautājumu par veselīgu pašapziņu un pašcieņu, kas ļoti daudzām sievietēm Latvijā ir attīstāms. Līdz ar to mūsu portāla loma paplašinās. Arī es un mana komanda nemitīgi pilveidojamies kā personības."
Identiska bija arī Ivetas Rikmanes motivācija pēc panākumiem vietējā interneta vidē izmēģināt spēkus starptautiskā mērogā un izveidot portālu bridelifestyle.com, kurā jaunlaulātie tiek savesti kopā ar pakalpojumu sniedzējiem un tiek stāstīts par galamērķa kāzu rīkošanu jeb kāzām ārzemēs.
"Lai arī konkurence ir milzīga, jo katrā valstī ir līdzīgi portāli, mums ir laba atsaucība Spānijā, Portugālē, Itālijā. Kāzu industrijā ir vairākas gradācijas, mūsu piedāvājums ir augstāks par vidējā līmeņa budžetu. Lepojos ar komandu, jo esam vienīgie Latvijā, kas to spējuši. Mans moto – nedrīkst baidīties, droši ej iekšā un skaties, kas notiks! Ir tik daudz meiteņu, sieviešu, kas vēl neplāno precēties, bet viņām patīk šī tēma, jo tā iedvesmo. Ir arī pāri, kas jau sākuši kopdzīvi un joprojām seko mūsu mājaslapai. Līdz ar to sapratām, ka šī dzīvesstila tēma, kas ir ļoti plaša, ir tā, ko varam veiksmīgi attīstīt. Mēs esam atvēruši arī interneta veikalu. Bet pats galvenais – lai mums pašiem tas viss būtu interesanti."
Sarunas laikā Iveta atklāj arī, kā laika gaitā mainījušās kāzu organizēšanas tendences un neslēpj, ka lielas pārmaiņas pirms dažiem gadiem ieviesa kovid pandēmija, kad cilvēki sāka mazāk līdzekļu atvēlēt ballītem, svinībām, bet vairāk uzmanību pievērsa pašai jaunlaulāto kāzu ceremonijai.
"Manuprāt, tieši kāzu ceremonija ir tas svarīgākais brīdis, maģiskais brīdis, kad divi cilvēki savieno savas dzīves īpašā rituālā. Pašlaik daudzi izvēlas rīkot intīmas kāzas, pat divatā vien. Vērojama tendence — ceremonija ārpus Latvijas ar pašiem tuvākajiem, skaistās villās, to apvienojot ar medusmēnesi. To biežāk izvēlas gados vecāki pāri. Interesanti, ka Latvijā vidējais vecums, kad cilvēki stājas laulībā, ir 32 gadi. Protams, vienmēr būs jaunlaulātie, kas vēlas lielas, kāzu organizētāju rīkotas svinības, lai varētu savas kāzas pilnībā izbaudīt," intervijā saka Iveta.
Intervijas noslēgumā Iveta Rikmane atbild uz jautājumu, kas viņasprāt ir sievišķība. Pirmajā mirklī atbilde šķiet acīmredzama, taču uzņēmējas skatījumā tā ir kompleksa vērtība, kuru katrā sievietē veido dažādu īpašību kopums. "Sievišķība ir, ja vari dzīvot saskaņā ar savu iekšējo būtību. Ja vadi uzņēmumu, jābūt spēcīgai personībai un līderim, jājūt cilvēki, jāredz stratēģija. Taču tas nenozīmē, ka jābūt, kā saka, azbesta vecenei. Tas nāk ar briedumu, nemitīgi ar sevi strādājot. Es at ļauju sev būt tādai, kāda esmu, es sevi nekritizēju, bet zinu, ko vajadzētu uzlabot. Piemēram, nebūt tik emocionālai, jo bieži vien aizdegos kā uguns. Bet, no otras puses, varbūt nemaz nav peļami. Es mostos ap deviņiem, mans rīta rituāls – saruna ar Visumu, pasaku, ko vēlos, un dodos tālāk. Es neesmu piesaistīta kādai reliģijai, vienkārši zinu, ka ir spēki, kas virza uz to, kas ir tavs," skaidro Iveta Rikmane un piebilst, ka viņai pašai galvenais ir dzīvot saskaņā ar sevi, būt īstai un patiesai, tiekties būt harmonijā ar sevi, jo pārējais tad sakārtojas pats.
Jā, intervijā žurnālam galvenais uzsvars ir uz divu cilvēku partnerību, viņu saplūšanu vienā, taču Iveta skaistus vārdus velta arī Range Rover. Vairāk par līgavām.lv un grāmatžurnāla LĪGAVĀM radītāju, viņas panākumiem profesionālajā dzīvē, veiksmīgas sievietes pasauli un jaunākajām tendencēm kāzu jomā lasiet L'Officiel decembra – janvāra numurā.